martes, 3 de noviembre de 2009

Ensenyança obligatoria fins a 18 anys?

Gabilondo suggereix ensenyança obligatòria fins a 18 anys

El ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, ha esbossat la possibilitat que "hi hagi una ensenyança obligatòria fins als divuit anys, com en altres països".

És la seva resposta a la proposta del Partit Popular d'instaurar un Batxiller de tres anys.

En qualsevol cas, Gabilondo ha advertit, en declaracions a RNE recollides per Europa Press, que aquesta proposta no ha de donar-se "de manera immediata", però ha afegit que, per exemple, "Portugal ho té".
I és que, segons ha explicat, el sistema actual és "massa rígid", però ha insistit que perquè la reforma sigui possible "ha de ser més flexible i tenir diferents possibilitats dins de les formes de fer Batxiller".

Referint-se al pacte d'educació, Gabilondo ha assegurat que confia "absolutament" de la disposició d'un partit com el Partit Popular, "amb vocació, voluntat i expectatives de governar, que representa una voluntat de deu milions de ciutadans", pel qual ha afegit que respecta i creu "el que han dit".

Alhora, ha indicat que "si com a resultat del pacte cal fer modificacions legals, es faran". Tot i això, la proposta de llei per part del PP de dimarts passat, segons la qual el professor seria una autoritat pública, només ha obtingut el suport d'Unió del Poble i Democràcia.

SENSE "ENYORANÇA DE L'AUTORITARISME"

En aquest cas, el ministre socialista ha explicat que en aquest punt "no hi ha hagut trobada però no a l'assumpte sinó en l'ocasió per fer això". Així, ha ofert el seu punt de vista en dir que "el tema no és l'autoritat del professor, sinó que ha d'estar englobat dins d'una política més integral", i ha conclòs: "tenen raó els qui pensen que en el cor mateix de la democràcia hi ha un debat també sobre l'autoritat. Jo crec que cal socialment, de la mateixa manera que en les famílies". Tot i que ha deixat clar que no passarà per "cap enyorança de l'autoritarisme passat".

D'altra banda, Gabilondo s'ha referit a la 'Plataforma 2.0', que ha inaugurat els últims dies en diverses comunitats, com un programa educatiu que "obre nous llenguatges, nova tecnologia i nova societat en les aules". Però ha advertit que "no cal preocupar-se", ja que seguirà havent-hi "bons llibres, bons professors i, caldrà seguir estudiant". Amb aquesta idea, ha explicat que cal saber adaptar-se a les noves tecnologies digitals, sense oblidar-se del que és essencial.

Finalment, en matèria de pressupostos, el ministre ha dit que el Pacte d'Educació ha d'incloure "una inversió fixa, governi qui governi". "Les reformes costen diners", ha postil·lat malgrat reconèixer que de 2001 al 2009 s'ha fet un esforç espectacular apujant un 80% la inversió en educació. "Però no són només els diners, cal avaluar els resultats, perquè tota la societat ja ha fet un esforç des dels seus impostos i hem de millorar la qualitat de l'educació", ha conclòs.
Enllaç

La meva opinió és que no tindrien que posar l'ensenyança obligatoria fins els 18 anys.

Crec que hi han nois noies que no volen seguir estudiant. per altre banda els que volen ja segueixen. Però que hem de fer si no volen estar a l'institut i volen anar a treballar, obligar-los estar a l'institut.I jo penso quin profit en treuran si ja no estan predisposats a estar a l'institut.

Crec que serià important fomentar i motivar la continuació dels estudis, ja que és important a l'hora de trobar una feina, però no imposant-ho com una obligació.

També penso que si al final surt la llei, que no sigui una continuació d'eso sinó que puguin ser cursos com els moduls, que puguin estudiar coses que els motivin i que els hi agradi.

1 comentario:

  1. a mi hem sembla un herror l´ensenyament fins als divuit , perquè hi han molts adolescents que no volen estudiar fins els divuit , i aquest seran un destorb per els altres que volen estudiar . també és una possibilitat treballar als 16 per tots aquells estudiants que convinen estudis feina . I a mes hem sembla que es bo treballar , s´aprenen unes normes i uns valors tan a nivell personal com col.lectiu que no aprenem a l´escola. A madurar com a personas i donar mes valor al que fem .

    ResponderEliminar